شعر - به كوروش چه خواهيم گفت؟



به كوروش چه خواهيم گفت؟
اگر سر بر آرد ز خاك...
اگر باز پرسد ز ما
چه شد دين زرتشت پاك؟
چه شد ملك ايران زمين؟
كجايند مردان اين سرزمين؟
به كوروش چه خواهيم گفت؟
اگر ديد و پرسيد از حال ما
چه كرديد برنده شمشير خوش دستتان
كجايند ميران سر مستتان؟
چه آمد سر خوي ايران پرستي؟
چه كرديد با كيش يزدان پرستي؟
چرا پشت شيران شكسته؟
در ايران غم سراسر نشسته
چرا خامش و غم پرستيد هاي؟
كمر را به همت نبستيد هاي؟
چرا اينچنين زار و گريان شديد؟
سر سفره خويش مهمان شديد؟
چه شد عرق ميهن پرستيتان؟
چه شد غيرت و شور و مستيتان؟
سواران بي باك ما را چه شد؟
ستوران چالاك ما را چه شد؟
چرا ملك تاراج ميشود؟
جوانمرد محتاج ميشود
چرا جشنهامان شد عزا؟
در آتشكده نيست بانگ دعا
چرا حال ايران زمين نا خوش است ؟
چرا دشمنانش اينچنين سركش است؟
چرا بوي آزادي نيست واي
بگو دشمن ميهنم كيست هاي
بگو كيست اين ناپاك مرد
كه بر تخت من اينچنين تكيه كرد
كه تا غيرتم باز جوش آورد
ز گورم صداي خروش آورد




2 نظرات :: شعر - به كوروش چه خواهيم گفت؟

  1. درود به شما دوست گرامی از هر کجای این دنیا که هستی.وبلاگت رو دیدم از شعرت واقعا خوشحال شدم .چون درد دل من بود.فقط یه معذرت خاهی بهت بدهکارم چون این شعر رو بدون اجازت تو وبلاگم بازنویسی کردم .اگر دوست داشتی تبادل لینک کنی بگو خوشحال میشم.به ماهم افتخار بده وسربزن

  2. درود به شما دوست گرامی از هر کجای این دنیا که هستی.وبلاگت رو دیدم از شعرت واقعا خوشحال شدم .چون درد دل من بود.فقط یه معذرت خاهی بهت بدهکارم چون این شعر رو بدون اجازت تو وبلاگم بازنویسی کردم .اگر دوست داشتی تبادل لینک کنی بگو خوشحال میشم.به ماهم افتخار بده وسربزن

    ================

    دوست عزیز اشکالی نداره توی وبلاگت بزار . هدف ما اطلاع رسانی هست حالا هر کسی این کارو بکنه دستش درد نکنه .
    موفق باشی

    جمهوری ایرانی

    شهریور ۲۴, ۱۳۹۰