آیت الله جلالی : معتقدان به ولایت فقیه از مشرکان صدر اسلام هم گمراه ترند .


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه الغدیر کربلا - حضرت آیت الله سید محسن جلالی که از اساتید برجسته درس خارج فقه میباشند و در شهر کربلای معلا سکنی دارند ، روزشنبه و در آغاز درس خارج فقه خود در جمع پرتعداد شاگردانشان فرمودند که مبحث ولایت فقیه یکی از بزرگترین انحرافاتی ست که ضربات جبران ناپذیری را به جایگاه روحانیت و مرجعیت شیعه وارد کرده است ، بطوریکه اگر این روزها یک طلبه متدین و غیر سیاسی هم بخواهد بدون هیچگونه چشم داشتی ، احکام شرعی را به مردم بگوید ، مردم به او خواهند گفت که اگر اینها حرام و یا حلال است چرا شما آخوند ها همان کارها را در حکومتتان اجرا میکنید ؟ حالا این طلبه هر چقدر هم بیاید و برای مردم توضیح دهد که ولایت فقیه و ورود روحانیت به حکومت و قدرت سیاسی از انحرافات بزرگ تشیع بوده است و ما اکثریت روحانیون از آن تبری می جوییم مگر کسی حرفش را باور میکند ؟

چگونه میشود مردم را متوجه کرد که آن مصداق هایی را در حکومت ولایت فقیه و روحانیون سیاسی میببیند کذب است انحراف است و جعلی ست و این معیارهای اسلامی را که روحانیون و علمای غیر حکومتی میگویند صادق است ؟ بعد به ما میگویند شما علما و فضلای حوزه کم کاری کرده اید برای همین است که مردم و جوانان دین گریز شده اند ! ما کم کاری کرده ایم که چراغ حوزه ها را روشن نگاه داشته ایم ؟ باب فقه و اصول را در همه زمینه ها بالاخص علوم جدیده گسترش داده ایم ؟ شبانه روز درصدد برطرف کردن شبهات مردم بوده ایم یا شما که با حکومت داریتان ، اسلام و تشیع و روحانیت را بی اعتبار کرده اید ؟ تا حرف هم میزنیم سریعا به ما برچسب ارتداد و وابستگی به وهابیت و اسلام آمریکایی و ... میزنند !

به ولله که اینان گمراه هستند به ولله که این معتقدان به ولایت فقیه از مشرکان صدر اسلام هم گمراه ترند . آن مشرکان صدر اسلام قبول داشتند که خدایی هست که با چشم جسم دیده نمیشود ولیکن معتقد بودند که این بت های دست ساز هم نماینده و شریک قدرت خدا در روی زمین هستند مثلا میگفتند این بت ثروتشان را زیاد میکند یا آن بت در جنگها پیروزشان میکند یا فلان بت بیماری هایشان را درمان میکند ولی این معتقدان به ولایت فقیه آمده اند همه آنها بت ها را در هم ترکیب کرده اند و یک بت اعظم ساخته اند به اسم بت ولی فقیه ، بعد هم میگویند ایشان نماینده خدا در روی زمین است ، نایب حضرت ولیعصر ارواحنا فداه است ، ولی الامر مسلمانان جهان است ، منبع فیض است ، دارای کرامات است ، چه است چه است ... خب آقا جان یکباره بگویید خدای مجسم است دیگر ، نعوذ بالله ، و خیال ما و خودتان را هم راحت کنید . وقتی از ایشان سوال میکنیم که خب این ولی فقیه ( بت اعظم ) را چگونه ساخته اید ؟ میگویند نساخته ایم کشفش کرده ایم ! ایشان به نیابت از حضرت حجت ( ع ) ، صاحب الامر امت اسلام در عصر غیب شده اند که مجلس خبرگان رهبری ایشان را کشف میکند ! الله اکبـــر .

وقتی میخواهیم این انحراف بزرگ ( ایجاد ولایت فقیه ) را بصورت اصولی و منطقی بررسی کنیم ، میگویند نه آقا جان ! بررسی نکنید به ارتداد کشیده میشوید ! گرفتار اسلام وهابی و اسلام صهیونیستی میشوید ! مسئله ولایت فقیه در مباحث فقهی و اصولی مطرح شده به نتیجه هم رسیده است پس یا ولایت فقیه را قبول دارید که در این صورت جزء معقتدان با اسلام نام محمدی ( ع ) و شیعه علوی هستید و یا قبول ندارید که جزء طرفداران اسلام آمریکایی و صهیونیستی و وهابی هستید ! . الله اکبر . شما که با این مغلطه تان روی خوارج را هم سفید کرده اید . اگر اینطور هست پس ما علما هم درس فقه و اصول را تعطیل کنیم و بگویم هر مسئله اسبق با هر حجتی به نتیجه رسیده است مقبول است و دیگر لازم به تجدید بررسی نیست چرا که ممکن است در استدلال های آن مغلطه شده باشد که در این صورت نقض نتیجه منجر به تضعیف اسلام و تشیع و روحانیت میشود ! الله اکبر . نکند منطق این آقایان نم کشیده است که در این صورت بهتر است کتب شرح شمسیه ، شرح مطالع ، اللمعات المشرفیه و منطق منظومه را یکبار دیگر از آغاز تا پایان مرور کنند تا شاید دست از این مغالطه کاریشان بردارند و دیگر بیشتر از این آبروی اسلام و تشیع و روحانیت را خدشه دار نکنند .


0 نظرات :: آیت الله جلالی : معتقدان به ولایت فقیه از مشرکان صدر اسلام هم گمراه ترند .