فیلم : مستند HBO درباره زندگی و مرگ زنده یاد ندا آقا سلطان

0 نظرات




ادامه مطلب ...

سید محمد خاتمی و فرصت سوزی 18 تیر - کاری از نیک آهنگ کوثر

0 نظرات


ادامه مطلب ...

شعر - کوروش نخواب هرگز !

0 نظرات


دارا جهان ندارد، سارا زبان ندارد
بابا ستاره اي در هفت آسمان ندارد
کارون ز چشمه خشکيد،البرز لب فرو بست
حتی دل دماوند،آتش فشان ندارد
ديو سياه دربند، آسان رهيد و بگريخت
رستم در اين هياهو،گرز گران ندارد
روز وداع خورشيد، زاينده رود خشکيد
زيرا دل سپاهان،نقش جهان ندارد
بر نام پارس دريا، نامي دگر نهادند
گويي که آرش ما،تير و کمان ندارد
درياي مازني ها، بر کام ديگران شد
نادر! ز خاک برخيز، ميهن جوان ندارد
دارا ! کجاي کاري، دزدان سر زمينت
بر بيستون نويسند، دارا جهان ندارد
آييم به دادخواهي، فريادمان بلند است
اما چه سود، اينجا نوشيروان ندارد
سرخ و سپيد و سبز است اين بيرق کياني
اما صد آه و افسوس، شير ژيان ندارد
کوآن حکيم توس ، شهنامه اي سرايد
شايد که شاعر ما ديگر بيان ندارد
هرگز نخواب کوروش، اي مهرآريايي
بي نام تو، وطن نيز نام و نشان ندارد


ادامه مطلب ...

کاریکاتور – شرکای بشار اسد در قتل عام مردم سوریه

0 نظرات




ادامه مطلب ...

کارتون - چماقداران آنلاین !

0 نظرات



ادامه مطلب ...

عکس - ترویج صیغه شدن در بین خواهران بسیجی !

0 نظرات




ادامه مطلب ...

عکس - حمایت پناهجویان مقیم آنکارا از زندانیان اعتصابی

0 نظرات


نهضت سبز - در حمایت گسترده از زندانیان اعتصابی که برای شهادت هاله سحابی و هدی صابر دست به اعتصاب غذا زده اند پناهجویان مقیم شهر آنکارا با تجمع در میدان اصلی شهر آنکارا پیام آنها را به شهروندان ترکیه رساندند....در پایان مراسم سرود ای ایران و یار دبستانی توسط پناهجویان خوانده شد.

















ادامه مطلب ...

کاریکاتور – عمل جراحی جداسازی رژیم بعث سوریه از رژیم آخوندی ایران !

0 نظرات




کاریکاتور از روزنامه الشرق الوسط

ادامه مطلب ...

عکس اعضای سازمان تروریستی بسیج در حال ضرب و شتم یک دختر و پسر

0 نظرات




ادامه مطلب ...

فیلم: گزارش cnn به مناسبت ۳۰ خرداد و قتل ندا آقا سلطان

0 نظرات





ادامه مطلب ...

کارتون - تفکیک جنسیتی در دانشگاه های جمهوری اسلامی !

0 نظرات



ادامه مطلب ...

کاریکاتور - حال و روز مادر حقوق بشر در ایران

0 نظرات



ادامه مطلب ...

پوستر – هموطنانمان را به دست متجاوزان گشت ارشاد نسپاریم .

0 نظرات



ادامه مطلب ...

عکس - دیدار شبانه پدر و مادر ندا آقا سلطان از قبر دختر مظلومشان در دومین سالگرد کشته شدن ندا

0 نظرات




ادامه مطلب ...

فیلم – دستگیری وحشیانه یک دختر همدانی توسط مزدوران نیروی انتظامی

0 نظرات






ادامه مطلب ...

فیلم – خامنه ای : من برای خواندن نماز از قطار در حال حرکت بیرون پریدم !

0 نظرات




ادامه مطلب ...

کارتون - بمب انتخابات در جمهوری اسلامی

0 نظرات


ادامه مطلب ...

آشنایی با قرارگاه ثارالله

0 نظرات

قرارگاه ثارالله یکی از قرارگاه‌های عملیاتی سپاه پاسداران است که وظیفه آن، مدیریت امنیت پایتخت و دیگر شهرهای استان تهران میباشد. در حقیقت فرمانده این قرارگاه، فرماندار نظامی تهران است . این قرارگاه مهمترین واحد امنیتی درون سپاه میباشد و معمولا فرمانده آن یکی از سه مقام ارشد سپاه پاسداران است ولی مسوولیت اصلی قرارگاه برعهده خود فرمانده کل سپاه میباشد. قرارگاه ثارالله در صورت بروز بحران به تشخیص شورای عالی امنیت ملی و تصویب مقام رهبری، مسئولیت برقراری امنیت شهر تهران را برعهده‌دار دارد ، ولی در شرایط عادی این مسئولیت برعهده نیروی انتظامی است. مرکز قرارگاه ثارالله در خیابان سئول تهران میباشد .

تاریخچه
از سال ۱۳۷۴ سپاه پاسداران و مشخصاً قرارگاه ثارالله ماموریت یافتند در صورت بروز بحران ، مسئولیت امنیت پایتخت را برعهده گیرند. از ابتدای تشکیل این قرارگاه در سال ۱۳۷۴ تا پیش از حوادث انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ تعیین شرایط ویژه و سپردن مسئولیت امنیت پایتخت به این قرارگاه سه بار اتفاق افتاد؛ در جریان اعتراض های خیابانی اسلامشهر در سال ۷۴، ۱۸ تیر ۷۸ و اعتراضات خیابانی ۱۸ تیرماه ۱۳۸۲.

در دو دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، عزیز جعفری که در آن ‏زمان فرمانده نیروی زمینی سپاه بود، فرماندهی این قرارگاه را هم برعهده داشت. در زمان تحصن نمایندگان مجلس ششم، او در نامه‌ای به رهبری و روسای سه قوه، تحصن را مقدمه کودتا خوانده ‏و خواهان مجوز برخورد رسمی قرارگاه با نمایندگان شده بود.

در سال ۸۴ پس از انتصاب سردار جعفری به فرماندهی کل سپاه پاسداران ، سردار زاهدی که جایگزین او در ‏فرماندهی نیروی زمینی شده بود، همزمان فرماندهی قرارگاه ثارالله را نیز برعهده گرفت و بدین ترتیب در تیر ۱۳۸۷ سردار حجازی قائم‌مقام فرمانده سپاه، باز هم با حفظ سمت به عنوان فرمانده قرارگاه ثارالله منصوب ‏شد.

انتخابات ۱۳۸۸
پس از انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، به دستور شورای عالی امنیت ملی وظیفه کنترل پایتخت تا دو ماه (از ۲۵ خرداد تا ۲۵ مرداد ۱۳۸۸) بر عهده قرارگاه ثارالله و زیرمجموعه‌اش سپاه محمد رسول‌الله در تعامل با نیروی مقاومت بسیج گذاشته شد. در جریان اعتراض‌ها، شبه‌نظامیان بسیجی که در کنار ماموران نیروی انتظامی در مقابله با معترضان در تظاهرات تهران حضور داشتند، تحت فرماندهی سپاه محمد رسول الله بودند. برخی دیگر از منابع حمله به ستادهای موسوی در شب انتخابات و دستگیری اصلاح‌طلبان را به نیروهای لبنانی سپاه قدس با فرماندهی قرارگاه ثارالله نسبت می‌دهند.

زیرمجموعه‌ها
زیرمجموعه‌های این قرارگاه شامل سپاه محمد رسول‌الله متشکل از نیروهای کادر و وظیفه سپاه و گردان‌های عاشورا و ‏الزهرا شامل نیروهای داوطب مرد و زنی که در قالب بسیج مساجد، ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس ‏و ... سازماندهی شده‌اند، می‌باشد.

وظایف
قرارگاه ثارالله در صورت بروز بحران و شرایط ویژه که تشخیص آن با شورای عالی امنیت ملی و تصویب مقام رهبری است، مسئولیت برقراری امنیت شهر تهران را عهده‌دار می‌شود ولی در شرایط عادی این مسئولیت برعهده نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات است.


ادامه مطلب ...

تفاوت کنفدراسیون با فدراسیون چیست ؟

0 نظرات


کنفدراسیون ( به فرانسوی Confederation) به معنای اتحاد چند دولت برای همکاری و همیاری است.
کنفدراسیون بر خلاف فدراسیون، دارای یک قدرت مرکزی نیست که بر شهروندان همه دولتهای متحد فرمانروا باشد، دولتهای عضو ، در سیاست داخلی و خارجی خود آزادند.

ایالات متحد آمریکا پیش از آنکه به صورت فدراسیون درآید از ۱۷۷۸ تا ۱۷۸۷ کنفدراسیون بود، آلمان از ۱۸۱۵ تا ۱۸۶۶ و هلند از ۱۵۸۰ تا ۱۷۹۵ به صورت کنفدراسیون بودند. کشورهای عضو کنفدراسیون در روابط بین‌المللی به صورت کشورهای جداگانه و با سیاست خود حرکت می‌کنند اما جنگ را میان خود ناروا می‌دانند و آن را جایز نمی‌شمارند.

معمولا قسمتی از وظایف دولت‌های متحد به یک کمیته مرکزی واگذار می‌گردد. کنفدراسیون به طور معمول از پیوند چند فدراسیون ایجاد می‌گردد.




ادامه مطلب ...

به صلیب کشیدن روزنامه نگاران در آزادترین کشور جهان !

0 نظرات



ادامه مطلب ...

کاریکاتور - دزدیدن داس عزرائیل توسط جمهوری اسلامی !

0 نظرات


ادامه مطلب ...

حمایت کوتوله سیاسی از اعضای باند فاسدش - کاریکاتور

0 نظرات

ادامه مطلب ...

فیلم تازه منتشر شده از حمله به کوی دانشگاه در نیمه شب بیست و پنجم خرداد 88

0 نظرات



ادامه مطلب ...

کاریکاتور - مسابقه آدم کشی !

0 نظرات



ادامه مطلب ...

فیلم - به آتش کشیده شدن عکس های بشار اسد و حسن نصر الله بدست مردم آزادیخواه سوریه

0 نظرات





ادامه مطلب ...

فیلم مستند از کودتا تا کودتا - سه دهه جنایات جمهوری اسلامی

0 نظرات


مستند از کودتا تا کودتا بخشهایی از تاریخ معاصر ایران است که عمدتا در رسانه های جمهوری اسلامی حذف، تحریف و یا کم رنگ شده اند. تمرکز این مستند بر نشان دادن نقش مردم در شکل گیری تاریخ خودشان هست. در تقابل دو جبهه همیشگی آزادی و عدالت خواهان در برابر خودکامگان و انحصار طلبان، آگاهی مردم هست که تعیین کننده اصلی سرنوشت آنهاست. اگرچه که نقش توطئه بیگانگان پوشیده نیست ولی تا وقتی خائنین داخلی نباشند، طمعکار خارجی دستشان کوتاه است .



ادامه مطلب ...

تعریف فن سالاری چیست ؟

0 نظرات


فن‌سالاری ( به انگلیس Technocracy) در اصطلاح به حکومت تکنیک اطلاق شده‌است که در آن نظام سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی باید بوسیلهٔ صاحبان فن اداره شود. به دیگر سخن فن‌سالاری به مفهوم هواداری از رهبری ارباب فن است که بر ماشینیسم و دانش فنی و مهارت‌های فناورانه تکیه دارد و همان‌ها یعنی مهندسان، دانشمندان و تکنوکرات‌ها باید فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی را رهبری کنند.

نهضتی بنام فن‌سالاری در سال ۱۹۳۲ در آمریکا بوجود آمد که مرکز آن دانشگاه کلمبیا بود. در بحبوحهٔ بحران بزرگ اقتصادی آمریکا که اقتصاددانان و سیاست‌مداران از غلبهٔ بر آن عاجز بودند گمان می‌رفت که شاید مهندسان و فن سالاران قادر به مهار آن باشند. در واقع این نهضت واکنش رکود بزرگ بود. از آن پس حکومت ارباب فن هوادار جندانی نیافت و این عقیده رایج شد که مغزها و دست‌های تکنوکرات‌ها هر اندازه که خوب چرخ‌های فناوری جدید را بچرخاند دلیل آن نیست که بتواند چرخ‌های حکومت را هم به خوبی به گردش در آورند. به ویژه که در عصر ما فناوری خود به سبب داشتن عارضه‌های منفی مورد انتقاد و نکوهش برخی از متفکران اجتماعی قرار گرفته‌است.




ادامه مطلب ...

چگونه تظاهرات های هوشمند برگزار کنیم ؟

0 نظرات

با پيشرفت وسايل ارتباط جمعي همانند تلفن،‌ اينترنت،‌ موبايل و غيره، شيوه هاي گردهمائي هاي اعتراض آميز هم با استفاده از اين امکانات خاصيت ديناميک تري به خود ميگيرند.

Smart mob که شايد به اجتماع هوشمند بتوان تعبيرش کرد به گردهمايي به ظاهر خودجوش عده اي که شناخت قبلي از هم ندارند و به حزب يا دار و دسته خاصي وابسته نيستند گفته مي شودکه با استفاده از وسائل ارتباط جمعي به ناگاه و سر ساعت و دقيقه معيني در محلي جمع شده و با يک حرکت هماهنگ و مشترک اعتراض خود را نسبت به مسائل اجتماعي به نمايش مي گذارند. از خصوصيات بارز اين نوع گرد همايي زمان بسيار کوتاه اين نوع تظاهرات است که معمولا کمتر از چند دقيقه طول مي کشند و پس از آن شرکت کنندگان به همان سرعت از هم جدا شده و به راه خود ادامه مي دهند.

با پيشرفت تکنيک هاي روابط عمومي اين زمان کافي است تا عکس و ويدئو هاي لازم تهيه شده و توسط رسانه هاي عمومي به اقصي نقاط دنيا پخش شوند. اين پديده اولين بار توسط هوارد رَينگولد (Howard Rheingold) دانشمند و روان شناس علوم اجتـماعي و نويـسنده سـرشـناس و معـروف آمـريـکايي در کـتـاب «اجتـمـاع هـوشـمند: انـقلاب اجـتـمـاعي بـعـدي» (Smart Mobs: The Next Social Revolution) به بحث کشيده شد.


اولين بار اجتماعات هوشمند در سال ۲۰۰۱ در مانيل پايتخت فيليپين در اعتراض به فساد اقتصادي رئيس جمهور وقت يوزف استرادا (Joseph Estrada) صورت گرفت که به سقوط او انجاميد. به هنگام سخنراني هاي عمومي استرادا معترضين به سياست هاي او از طريق اس ام اس قرار ملاقات مي گذاشتند و به ناگاه همگي با لباس سياه رنگي ظاهر شده و با اشعار هماهنگ براي يک دقيقه تمامي توجه رسانه ها را به خود جلب مي کردند.


با هوشمندترشدن سيستم هاي سرکوب پليسي در کشورهاي تحت استبداد، حکومت سعي در آگاهي به موقع از چنين قرار و مدار هايي دارد تا به موقع جلو وقوعشان را بگيرد. از اين جمله مي شود از قطع سرويس اس ام اس در مناطق سخنراني روساي رژيم،‌ فيلتر کردن سايت هاي اجتماعي يا رخنه کردن هزاران وبلاگ نويس حکومتي به وبلاگستان نام برد که نقش آنها بيشتر موش لاي درز ديوار را بازي کردن و گوش دادن است تا آگاهي دادن به ملت. نوع تفريحي اين نوع حرکت به Flash mob به معني اجتماع برق آسا معروف است. هدف شرکت کنندگان اين نوع اجتماعات فقط ميخ کردن رهگذرهاست.

به طور مثال در آن واحد در يک ميدان عمومي چهارصد تا پانصد نفر همزمان به يک نقطه مجازي خيره مي شوند يا به يک باره به خوردن موز مشغول مي شوند و يا با هجوم به رستورانهاي زنجيره اي هزاران همبرگر سفارش مي دهند.

نمونه اي از تظاهرات برق آسا با موز!

منبع: ارتش سبز آزادی بخش ایران



ادامه مطلب ...

عکس های مرتبط با مکاتب سیاسی و فلسفی و اجتماعی و اقتصادی و هنری و ...

0 نظرات










































































ادامه مطلب ...