قبض های تلفن ثابت تان را بدقت چک کنید تا سپاه پاسداران در پاچه تان نگذارد !




امروز صبح قبض تلفن ثابت خانه ما آمد مثل همیشه بدقت آنرا مطالعه کردم و در آن 2 مورد مشکوک دیدم 1- مبلغ 500 تومان بابت قطع تلفن ! 2- 300 تومان بابت هوشمند شهری ( اینترنت هوشمند ) !

مورد اول ، اینکه تلفن خانه ما اصلا قطع نشده بود که بخواهند بابت وصل مجدد آن 500 تومان هزینه از ما بگیرند ، در ثانی قطع کردن تلفن زمانی اتفاق میافتد که شما مبلغ قبض تان را پرداخت نکرده باشید و این قطعی تا زمانی ادامه دارد که شما قبضتان را پرداخت کنید و سپس قبض پرداخت شده را به مرکز مخابرات منطقه ببرید تا آنها دستور وصل مجدد تلفن را در سیستم وارد کنند . درصورتی که هیچ کدام از این اتفاقات برای ما نیافتاده است !

و در مورد دوم هم ، من از اینترنت ADSL استفاده میکنم و آن زمانی هم که از دایل آپ استفاده میکردم هیچ وقت از این اینترنت های هوشمند استفاده نکردم ( چون گران است دقیقه ای 5 تومان هزینه اتصال به اینترنت و 5 تومان هم کارکرد شهری )

به همین منظور برای رفع شبهات به مرکز مخابرات منطقه که نزدیک منزل ما هم هست رفتم و وقتی موارد مشکوک را به متصدی مربوطه ( که یک خانم چادری بود ) گفتم ، ایشان با کمال خونسردی فرمودند : 800 تومان که ارزش این حرفا رو ندارد که شما اینجا آمدید ! به ایشان گفتم اگر از این خدمات استفاده کرده بودم ارزش نداشت ولی چون از اینترنت هوشمند استفاده نکرده ام ( چون ADSL دارم ) و تلفن خانه مان هم قطع نشده بود ( چون قبضش را قبل از سررسید پرداخت کرده ام ) این 800 تومان پول زور است و من پرداخت نمیکنم .

بعد از این صحبتها خانوم متصدی قبض من را گرفت و به همکارش داد تا پرینت تماسها از 89/11/1 الی 90/1/1 را بگیرد و هم در سیستم چک کند که آیا تلفن ما قطع شده بوده یا نه .

بعد از چک کردن مشخص شد اولا خط ما تا حالا بخاطر عدم پرداخت قبض قطع نشده ( کلا ما قطع تلفن نداشته ایم ) در ثانی هیچ شماره هوشمندی در پرینت تماس های خط تلفن ما نبود ( شماره های اینترنت هوشمند در تهران ده رقمی ست و با پیش شماره 90 آغاز میشوند )

بعد از این رسوایی ، خانوم متصدی شروع کردن به ماست مالی کردن ، که آره شبکه بهم ریخته بود ، نرم افزارش باگ پیدا کرده بود و از این حرفا و در پایان گفت این قبض رو دیگه نمیشه دست کاری کرد شما پرداختش کنید و در قبض دوره بعد 800 تومان از قبضتون کسر خواهد شد و خیالتون راحت باشه دیگه از این اشکالات پیش نخواهد آمد !

در انتها به همه دوستان پیشنهاد میکنم همه قبضهایشان را مخصوصا قبض تلفن را بدقت چک کنند. فکر نکنید مثلا 500 یا 1000 تومان ارزش این کارها را ندارد اصلا اینطور نیست خیلی هم ارزش دارد شما فکر کنید که از این گونه سواستفاده ها ، در قبض 100 هزار نفر بشود میدانید چه مبلغی میشود ؟! تازه این موردی را که من به آن اشاره کردم خیلی مشخص بود اگر از این دزدیها در میزان کارکرد شهری ، بین شهری و همراه بشود آنرا به این راحتی ها نمیشود پیدا کرد .

بدانید در کشوری زندگی میکنیم که دزدان و کلاهبرداران تمامی مناسب سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی و .... را قبضه کرده اند و اگر کوچکترین سستی را در شما ببینند تا دسته در پاچه تان خواهند گذاشت ! ( که در پاچه خیلی ها هم میگذارند )

1 نظرات :: قبض های تلفن ثابت تان را بدقت چک کنید تا سپاه پاسداران در پاچه تان نگذارد !

  1. کاملا با نظر شما موافقم. اتفاقا این مسئله فقط برای تلفنهای ثابت نیست بلکه روی قبض همراه اول من هم چند مورد مشکوک بود مثلا من اصلا از سرویس اینترنت GPRS استفاده نکرده بودم وحتی همیشه این سیستم در چند وقت اخیر قطع بوده اما نزدیک 2000 تومان برای من این سرویس رو نوشته بودند یا مثلا SMS. من عادت ندارم خیلی SMS بدم ولی برای من باز 2000 تومان هزینهSMS زده بودند در حالی که من حد اکثر شاید در آن دوره کلا 10 تا SMS داده بودم!!!