چگونه رضا سراج به حاج آقا علوی تبدیل شد ؟



رضا سراج با نام مستعار علوی از نیروهای فعال بسیجی بود که توانست در آغاز دوران جوانی پله های ترقی را در نهاد های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی بسرعت طی کند و از یک مخبر ساده حراست دانشگاه به یک بازجوی تواب ساز و سپس تحلیل گر مسائل سیاسی و امنیتی تبدیل شود .

از سوابق رضا سراج در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ج . ا میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
کارشناس امنیتی ( بازجو ) سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران - سرپرست اداره اطلاعات قرارگاه ثارالله - ریاست سازمان بسیج دانشجویی – همکاری با خبرگزاری فارس و صدا سیمای جمهوری اسلامی در زمینه انجام تحقیقات مرتبط با موضوعات براندازی نرم و جنگ روانی و ناتوی فرهنگی و... اشاره کرد .

اولین باری که نام رضا سراج در محافل خبری مطرح شد باز میگردد به دستگیری های بعد از 18 تیر 78 که وی با نام مستعار حاج آقا علوی به بازجویی و تواب سازی از دانشجویان بازداشتی می پرداخت و یکی از دانشجویان بازداشتی که توانست بعد از آزادی از نقش رضا سراج در تواب سازی دانشجویان پرده بردارد علی افشاری ( از رهبران جنبش دانشجویی ) بود . علی افشاری در گفت‌گو با " مرکز اسناد حقوق بشر ایران " می‌گوید :
“پس از اين‌كه روحيه‌ی خود را به‌دست آوردم ، به قاضی اعلام كردم كه ديگر به سربازجو – که خود را علوی معرفی می‌كرد - پاسخ نمی‌دهم . پس از اين‌كه بريدم ، چشم‌بندم را در بازجويی برمی‌داشتند . چهره‌ی او را ديده بودم . بعدها فهميدم نام او سراج است . سراج الان گه‌گاهی برای خبرگزاری فارس ، مطلب می‌نويسد و در حال حاضر مسئول سازمان بسيج دانش‌جويی است. سراج هرچه سؤال كرد من جواب ندادم . گفتم می‌خواهم بازجوی ديگری بيايد . مثلا بازجوی من ( آقای سراج ) می‌گفت كه آن‌ها به قاضی دستور می‌دهند كه چگونه تصميم بگيرد و چه بكند ، نه اين‌كه قاضی به آن‌ها دستور دهد که چگونه بازجويی كنند . “

رضا سراج در حال حاضر با چند سایت وابسته به سپاه پاسداران در زمینه نگارش مقالات با محوریت شناسایی و روشهای مقابله با براندازی نرم و جنگ روانی و ... همکاری میکند .

منبع‌ها :
۱. شهادت‌نامه‌ی علی افشاری - مرکز اسناد حقوق بشر ایران
۲. خبرنامه‌ی گویا : درباره‌ی سازمان اطلاعات موازی
۳. روزآنلاین : فراخوانی بسيج به عرصه‌ی انتخابات
۴. خبرنامه‌ی گویا : پاسخی به ابراهيم يزدی - علی افشاری
۵. خبرگزاری فارس : رضا سراج ، رییس سازمان بسيج دانش‌جويی شد
۶. خبرگزاری فارس : نفاق جديد ، جريان‌شناسی درون‌دينی از دوران تأويل - رضا سراج


0 نظرات :: چگونه رضا سراج به حاج آقا علوی تبدیل شد ؟