نقش اسمال تیغ زدن در تجاوز به زندانیان



اسماعیل افتخاری معروف به اسمال تیغ کش قبل از انقلاب یکی از باج گیرهای منطقه جمشید تهران ( شهرنو – قلعه ) بود. او پس از انقلاب مسئول گروه ضربت کمیتۀ انقلاب اسلامی سپاه پاسداران منطقه 12 تهران شد. وی در این گروه افراد همپالگی خود را جمع نموده بود و به باج گیری ، تجاوز ، مصادره زمینهای مردم و به نام خود کردن آنها ، کلاهبرداری و موارد متعدد دیگر دست می زد.
اسمال تیغ کش همچنین به هوادران گروهای مخالف در بدو انقلاب حمله ور می شد و آنها را مورد ضرب و شتم ، دستگیری و تحت شکنجه قرار می داد
اسماعیل افتخاری پس از ورود به وزارت اطلاعات در ماموریتهای اطلاعات وشناسائی , تعقیب و مراقبت ، دستگیری ، انتقال به خانه های امن و شکنجه وحشیانه متهمان نقش فعال داشت که در مواردی منجر به مرک متهمان نیز شده است .
اسماعیل افتخاری بمرور زمان اقداماتی را انجام داد که افشای آن برای وزارت اطلاعات بسیار هزینه بر بود از جمله این رفتارها مربوط میشود به تابستان سال 77 که اسماعیل افتخاری تحت عنوان «تيمسار احمدي» اقدام به ربودن يک دختر 16 ساله در ميدان هفت تير تهران میکند و بعد از تعدی به این دختر معصوم وی را در خیابان رها میکند و وقتی خانواده این دختر از وی شکایت قضایی میکنند اسماعیل افتخاری و دوستانش این خانواده را آنقدر تحت فشار قرار میدهند که خانواده مربوطه از شکایتشان صرف نظر مینمایند و پروند مختومه میشود . (اعتماد، 20 تير 81)
جرم و جنایات اسماعیل افتخاری و باندش در وزارت اطلاعات آنقدر زیاد میشود که این وزارتخانه تصمیم میگیرد دیگر از وی حمایت نکند ( در زمان تصویه نیروهای فاسد وزارت اطلاعات در سال 1378 ریاست جمهوری محمد خاتمی ) بعد از این زمان شکایتهای متعددی از وی و باندش در محاکم قضایی مطرح میشود و بالاخره پای اسمال تیغ زن و گروهش به دادگاه باز میشود ولیکن علارغم اثبات بسیاری از جرائم ( از جمله آدم ربایی . کلاهبرداری . زورگیری . تملک مال غیر . تجاوزبه عنف و..... ) وی فقط به 8 سال حبس تعزیری محکوم میگردد که اين حکم هم در دادگاه تجديد نظر استان تهران قطعي میشود .
بعد از محکومیت , این جنایتکار به زندان اوین منتقل میگردد ووزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی او را روانۀ بندی که زندانیان سیاسی در آن محبوس بودند میکند .اسمال تیغ کش علیه زندانیان اقدام به خبر چینی می کرد و در حملات خونینی که علیه زندانیان توسط وزارت اطلاعات برنامه ریزی می شد همراه با زندانبانان شرکت فعال داشت . ازجمله کسانی که در اثر حملات این فرد که با میله آهنی صورت گرفته بود و باعث مصدوم شدن آنها شده بود میتوان به آقایان هاشم شاهی نیا و سعید شاه غله اشاره کرد .
اوسپس به زندان گوهردشت منتقل گردید و در اذیت وآزار و فشار علیه زندانیان سیاسی نقش فعال داشت و بارها با زندانیان سیاسی و از جمله بهروز جاوید طهرانی درگیر شده بود.

اسماعیل افتخاری در 8 مهر 87 از زندان آزاد میگردد و توسط سازمانهای امنیتی حکومت اسلامی به همکاری دعوت میشود و یکی از مسئولیتهای که به وی محول میگردد سازماندهی و مدیریت اراذل و اوباش دستگیر شده در طرح امنیت اجتماعی و استفاده از این نیروها در انجام ماموریتهای محوله میباشد که عده ای از این افراد در بازداشتگاه شورآباد ( کهریزک ) بودند و عده ای آزاد شده بودند و در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم ( بعد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم ) نقش فعال داشتند همگان دیدند که این اراذل و اوباش حکومتی چطور سازماندهی شده و در کنار سایر نیروهای دولتی به سرکوب مردم میپرداختن و همچنین خبرهایی که از درون زندان کهریزک و اوین بگوش میرسد حاکی از آن است که این اراذل و اوباش دولتی در ماجرای تجاوز به عنف به زندانیان نقش فعال داشته اند .

0 نظرات :: نقش اسمال تیغ زدن در تجاوز به زندانیان